T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ÜSKÜDAR - Üsküdar İmam Hatip Ortaokulu

Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu

Meb Okul Öncesi Eğitim ve İlk öğretim Kurumlar Yönetmeliği 8. Bölümünde Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kuulu ve Görev ve uygulamaları şu şekilde belirtilmiştir:

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi

Ödüllendirme

MADDE 51 – (1) Bakanlığa bağlı resmî ve özel ilköğretim kurumlarında öğrencilerin ödüllendirilmesi, davranışlarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik faaliyetler; öğrenci, veli, öğretmen ve yönetici iş birliğinde yürütülür.

(2) Öğrenci davranışlarının kaynağının belirlenmesi için gerektiğinde rehberlik ve araştırma merkezi ve ilgili diğer kurumlarla iş birliği yapılır.

Öğrencilerden beklenen davranışlar

MADDE 52 – (1) Öğrencilerden;

a) Okula ve derslere düzenli devam etmeleri ve başarılı olmaları,

b) Okul personeline, arkadaşlarına ve çevresindeki kişilere karşı saygılı ve hoşgörülü davranmaları,

c) Doğru sözlü ve dürüst olmaları,

ç) İyi ve nazik tavırlı olmaları,

d) Okulda yapılacak sosyal ve kültürel etkinliklere katılmaları,

e) Kitap okuma alışkanlığını kazanmaları,

f) Çevrenin doğal ve tarihî güzelliklerini, sanat eserlerini korumaları ve onları geliştirmek için katkıda bulunmaları,

g) İyi işler başarmak için çok çalışmaya ve zamana muhtaç olduklarını unutmamaları, geçen zamanın geri gelmeyeceğinin bilincinde olmaları,

ğ) Millet malını, okulunu ve eşyasını kendi öz malı gibi korumaları,

h) Sigara, içki ve diğer bağımlılık yapan maddeleri kullanmamaları ve bu maddelerin kullanıldığı ortamlardan uzak durmaları,

ı) Bilişim araçlarını kişisel, toplumsal ve eğitsel yararlar doğrultusunda kullanmaları,

i) Ülkenin birliğini ve bütünlüğünü bozan bölücü, yıkıcı, siyasi amaçlı etkinliklere katılmamaları, siyasi amaçlı sembol kullanmamaları, bunlarla ilgili amblem, afiş, rozet ve benzerlerini taşımamaları, bulundurmamaları ve dağıtmamaları, siyasi amaçlı davranışlarla okulun huzurunu bozmamaları,

j) Fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerini millet, yurt ve insanlık için yararlı bir şekilde kullanmaları,

k) Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı kalmaları, bunun aksi davranışlarda bulunmamaları,

l) Yasalara, yönetmeliklere ve toplumun etik kurallarına, millî, manevi ve kültürel değerlere uymaları

beklenir.

(2) Uyulması gereken kuralların ve beklenen davranışların; derslerde, törenlerde, toplantılarda, rehberlik çalışmalarında ve her türlü sosyal etkinliklerde öğrencilere kazandırılmasına çalışılır.

(3) Okul yönetimi, yukarıdaki hususlar ve bunlara uyulmaması durumunda ortaokul ve imam-hatip ortaokulu öğrencilerinin karşılaşabilecekleri yaptırım işlemleriyle ilgili olarak kendilerini ve velilerini bilgilendirir.

Ödüller ve ödüllerin verilmesi

MADDE 53 – (1) İlkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip ortaokullarının bütün sınıflarında puan ortalaması Türkçe dersinden  55.00, diğer derslerin her birinden 45.00 puandan aşağı olmamak şartı ile tüm derslerin dönem ağırlıklı puan ortalaması 70.00-84.99 olanlar "Teşekkür" EK-6, 85.00 puan ve yukarı olanlar "Takdir" EK-7 belgesi ile ödüllendirilir.

(2) İlköğretim kurumlarının tüm sınıflarında derslerindeki başarı durumuna bakılmaksızın;

a) Ulusal ve uluslararası yarışmalara katılarak ilk beş dereceye giren,

b) Çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerde üstün başarı gösteren öğrenciler "İftihar Belgesi" EK-8 ile ödüllendirilir.

c) İftihar Belgesi, ilkokullarda sınıf öğretmeninin teklifi ve okul yönetiminin kararı doğrultusunda, ortaokul ve imam-hatip ortaokullarında ise öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunca verilir.

ç) İftihar Belgesi, e-Okul sisteminin ilgili bölümüne işlenir. İlkokullarda okul yönetiminin olur tarih ve sayısı, ortaokullarda ise Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulunun toplantı tarih ve karar numarası belgenin tarih ve numarası olarak kabul edilir.

(3) İftihar Belgesiyle ödüllendirilenler, özel olarak yapılacak bir toplantı veya törende diğer öğrencilere duyurulur. Bu öğrencilerin adları ve fotoğrafları okulun internet sayfasında yayınlanır ve uygun bir yere asılır. Teşekkür ve Takdir Belgesiyle ödüllendirilenlerin belgeleri, sınıf veya şube rehber öğretmeni tarafından karne ile birlikte öğrencilere verilir.

ÜSKÜDAR İMAM HATİP ORTAOKULU 2018-2019 ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI DEĞERLENDİRME KURULU VE YAPILAN ÇALIŞMALAR:

1. Tayfur KOZAN   Başkan (Müdür Yardımcısı)

2. Burhan DİLEK     üYE   (Öğretmen)

3. Dürdane EMRE    Üye    (Öğretmen)

4. Ayşe SÖBÜÇOVA Üye   (Rehber Öğretmen)

5. Dilek ULUÇ           Üye  (Öğretmen)

YAPILAN ÇALIŞMALAR

1. 1. ve 2. dönem akademik başarı göstermiş öğrencilerin maddi anlamda ödüllendirilmesi

2. Haftalık Temiz Sınıf  yarışması düzenlenerek en temiz sınıf öğrencilerinin maddi ve manevi olarak ödüllendirilmesi

3. adab-ı Muaşeret yarışmaları düzenlemeyip başarı gösteren öğrencilerin gezi vb ödüllerle ödüllendrilmesi

4. Olumlu davranışlar gösteren öğrencilerimizin haftanın ve ayın öğrencisi seçilerek taltif edilmesi

5. eğitici geziler ve etkinlikler düzenlenmesi

6. olumsuz dvranışlar gösteren öğrencilerimizle ilgili rehberlik servisiyle işbirliği içrisinde durum tesbiti yapılarak nlemeye yönlik çalışmalar:

   a. Sınıf öğretmenlerimizlegözlem ve kordinasyon çalışmaları yaparak rapor halinde rehberlik servisine sunmak

   b. Rehberlik servisince önceden tesbit edilmiş olumsuz davranışlara sebebiyet veren durumlar doğrultusunda görüşmeler yapmak.

    b. Tesbit edilen olumsuz davranışlrı önlemeye yönelik etkinlik, seminer vs progralar düzenlemek

    c. Al-ile ve velilerle işbirliği içerisinde olumsuz davranışları önlemeye çalışmak

 

26-04-201924-03-201927-11-2018

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.04.2019 - Güncelleme: 07.11.2022 15:15 - Görüntülenme: 1221
  Beğen | 0  kişi beğendi